szombat november 29 , 2014
Text Size
   
Jegyzetek : 740 Összes letöltés : 90658

A Kandó csapata nyert a Design Challenge 2008 robotépítõ versenyen

Hírek - Szemezgetés

Az alábbi hírt az index.hu fõoldalán találtam, gratulálunk!!!

A németországi versenyen a Budapesti Mûszaki Fõiskola Kandó Kálmán Villamosmérnöki Karának csapata az idõmérõ futamokon elsöprõ fölénnyel gyõzött, valamint elhozta a legjobb elektronikáért járó különdíjat is.

dén második alkalommal vettek részt a Budapesti Mûszaki Fõiskola Kandó Kálmán Villamosmérnöki Karának diákjai a németországi Wilhelmshavenben 2008. május 7-én megrendezett nemzetközi robotépítõ versenyen. A verseny lényege, hogy minden csapatnak ugyan azon alkatrészekbõl kell felépíteni egy olyan mobil robotot - idén egy hajót - mely egy elõre megadott tesztpályán képes feladatokat végrehajtani.

A robot felépítésére a szabályok alapján mindössze két hét állt rendelkezésre. A versenyen díjazták a legjobb konstrukciót, valamint a robotok a valóságban, idõmérõ versenyeken is megmérkõztek. A Budapesti Mûszaki Fõiskola Kandó Kálmán Villamosmérnöki Karának csapata az idõmérõ futamokon elsöprõ fölénnyel gyõzött, valamint elhozta a legjobb elektronikáért járó különdíjat is. A csapatban részt vett Maróti Zsolt, Winkler Péter (2. éves), Fáth Bálint és Ruff Norbert (3.éves). A csapatvezetõ Kucsera Péter tanársegéd volt.

 

Az építéshez rendelkezésre álló anyagok közt villanymotorok, csapágyak, csavarok, plexilemez, alumíniumlemez, alumínium profilok és egyszerû szerelési anyagok, valamint a vezérlõ elektronika elkészítéséhez szükséges mikrokontroller és elektronikai alkatrészek voltak.

Az feladat egy olyan hajó építése volt, amely egy start pozícióból indulva, megfelelõ helyre beállva, infrakódsorozat kiadásával vizet vesz, majd abból adott mennyiséget egy, a pálya másik pontján található tölcsérbe betölt. A haladást nehezíti a pályán található zsiliprendszer, melyet szintén infrakóddal lehet nyitni, zárni. A átfuvarozott víz feltölt egy szárazdokkot, melybõl egy hajót kivontatva a start pozícióba visszatérve a feladat lezárul. Mivel a versenyt a Mayer Werft hajógyár támogatta, a pálya és a kivontatandó hajó egy lekicsinyített mása a valóságos hajógyár egy dokkjának és hajótípusának.

A verseny szabályainak megfelelõen csak azok az alkatrészek használhatók, amelyek a megküldött csomagban találhatók, így sok esetben a legalapvetõbb kötõelemekkel, csavarokkal is takarékoskodni kell. A verseny érdekessége, hogy ugyanazon alkatrészekbõl a legkülönbözõbb megoldások születnek és csak a verseny napján derül ki, hogy mely megoldás állja meg a helyét a való életben. A szervezõk a csapatok biztatására hat üveg sört is elhelyeztek az alkatrészek között, melyeket a csapatok többsége a friss gondolatok serkentésére el is fogyasztott, ám a BMF csapata feláldozott egy üveg sört, így a hajó tõkesúlyaként használt sör stabilabb, jobban irányítható hajót eredményezett. Egy hajó építése mérnöki szempontból rendkívül érdekes feladat. Fontos szempont a jó manõverezõ képesség, valamint meg kell oldani az elektronika víztõl való védelmét. A hajó tesztelése is viszonylag körülményes.

A wilhelmshaveni szervezõgárda megadta a módját az idõmérõ futamok lebonyolításának is. A teremben zene, villódzó fények, szórakoztató élõ közvetítés tette szórakoztatóvá a csapatok tesztjeit. A közönség pedig zászlókkal, biztató szavak skandálásával próbált a neki legszimpatikusabb csapatnak segíteni. A szervezõk láthatóan nem számoltak a magyar gyõzelemmel, mivel az eredmény kihirdetésénél sajnálkozva közölték, hogy nem áll rendelkezésükre a magyar himnusz. A versenyen hazánkon kívül több német csapat, Lettország és Románia is képviseltette magát.

forrás: index.hu 

 


Bejelentkezés

Felhasználók

Összes regisztrált tag: : 9526
Utolsó tag: Kisné
Ebből online: 0
Ma regisztrált : 0 felhasználó
Héten regisztrált : 9 felhasználó
Hónapban regisztrált : 49 felhasználó

Szavazások

Mi legyen még?